Idag är dagen.

Idag är den stora dagen, dagen då jag ska flytta och börja på bibelskolan. Egentligen är jag ju helt knäpp som gör detta. Ja, jag vet att det inte alls är en ovanlig grej att flytta hemifrån och börja på folkhögskola när man är nitton år. Men det mest normala valet för mig borde ju ändå varit att efter studenten typ stanna kvar hemma och jobba kvar som vikarie på sommarjobbet i kombination med att plugga någon teoretisk distanskurs, allt för att skjuta upp större och svårare val till en dag då jag känner mig väldigt mycket mer modig och redo. Istället väljer jag, trots att jag är nästan lika feg som jag alltid har varit, att inte bara flytta ett antal mil hemifrån för att bo på internatskola med främmande människor utan OCKSÅ att börja en utbildning som inte lär ge mig något jobb men kanske förändrar mig helt och ger mig ännu läskigare och knäppare tankar, idéer och planer inför kommande år och dagar. VAD har jag gett mig in på?

Alright. Just nu är jag mest lugn och förväntansfull, och innerst inne fattar jag ju att detta inte kommer bli så illa alls. Men ändå, lite förvånar jag mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0