Aldri går du fra meg.

Hela hösten har jag lyssnat en hel del på lovsånger av norska lovsångband. Om jag inte minns helt fel så började det med att jag googlade någonting med Frizon (som är en festival med kristet budskap) och på så sätt hittade en lovsångsskiva från en liknande festival i Norge. Live fra Skjærgårds heter den. Sedan har jag lyssnat på Radiate, Ungfila och Impuls. Måste säga att det finns många fina lovsånger från alla de här banden! Rubriken till det här inlägget är en lovsång som finns på en av Impuls skivor och som jag tycker är väldigt bra. Texten känns i alla fall för mig som en bra påminnelse om vad jag egentligen tror; trots att jag tvivlar och allt känns svårt så går Gud aldrig ifrån mig. Det är ibland ärligt talat skitsvårt att känna och förstå, men på något sätt tror jag att det är så det är.
 
Det här är vad texten handlar om (har översatt lite fritt till svenska eftersom det inte blir alls samma sak att bara läsa en lovsångstext som det är att höra den, men i stort sett är texten så här):
 
Allt runtomkring förändras men du står fast, även när det stormar är du som berg och mitt liv vilar tryggt i din hand.
Du har kontroll.
Du känner mitt hjärta.
Du vet vem jag är.
 
Steg för steg leder du mig framåt.
Jag ser inte ända fram men har fått en glimt av något större, något bättre än det jag vet.
Kom med ditt rike, låt din vilja ske.
 
Jag tror att dina löften står kvar, att du har kommit nära och vill vara här med mig.
 
Du är mäktig Gud och majestät, i evighet.
Dina löften kommer att stå kvar, de leder mig hem.
Även när tvivlen kommer är du densamme Gud, du går aldrig ifrån mig.
 
Det ska komma en dag då jag får se dig; strålande, präktig, mäktig och god.
Jag kommer få se att du alltid var med mig, överallt.
Du går aldrig ifrån mig.
 
(Om ni vill lyssna på låten med den riktiga, norska, texten (skriven av Tore Kulleseid) så finns den på Youtube och Spotify, bara att söka!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0