Onsdagstankar.

Jag vill inte riktigt erkänna det för mig själv men jag bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker och tänker om mig.
 
Jag lägger inte mycket tid och kraft på varken utseende eller att vara som alla andra och det är till viss del ett väldigt medvetet val men det betyder inte att tankarna på hur andra ser på mig har försvunnit.
 
Jag vet att jag duger och ser oftast inte ner på mig själv, men jag önskar att jag också kunde sluta att sträva så mycket efter bra. Sluta att vara konstant rädd för att säga fel, göra fel, vara fel - vad som helst som inte verkar höra till kategorin bra. Sluta att vara så rädd för att andra ska tycka något inte bra om mig.
 
Det är nog inte fel att vilja vara bra men ibland vore det kanske bra att backa lite för att komma över den där gränsen, gå tillbaka från att sträva till att vilja.
 
Viljan gör oss medvetna om vart vi ska, strävan kan nog i många fall väldigt lätt ta lite för mycket kraft från annat som vi borde ha mer fokus på.
 
Gud, öppna mina ögon och låt mig se vad du ser och lär mig att tänka som du gör. Lär mig att se på mig själv på ett sätt som gör att jag inte tappar bort vem jag är och glömmer vad som är verkligt viktigt. Låt din vilja ske, idag och för evigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0