What to do, what to do?

Satt förut och skrev en liten lista, mest för skojs skull sådär. Listan bestod av för mig mer eller mindre tänkbara saker att syssla med nästa höst eller läsår. Det blev arton punkter och då finns det säkert en del grejer som jag kan tänka mig att göra men inte kommit på än. Sedan försökte jag minska ner listan till bara sådant som känns realistiskt (typ sådant som inte kräver att jag har sparat ihop mer pengar än jag tror att jag kommer kunna göra på den tiden jag har kvar) och då försvann sex punkter. Tolv alternativ kvar alltså. Tolv saker som alla låter lockande på något sätt.

Det är inte det att jag går omkring och oroar mig för vad jag ska göra efter gymnasiet, jag känner mig rätt lugn och tycker mest att det är roligt att tänka på vad jag ska göra i framtiden. Det är bara det att jag inte förstår hur jag ska kunna bestämma mig för vad av allt jag ska göra. Visst, året efter gymnasiet är inte det enda året i mitt liv och jag kommer säkert hinna med mer än en av de där punkterna på listan, men hur vet man då vad man ska börja med och vad som är bäst att vänta med? Ingen stor grej kanske men, nej, jag kan inte låta bli att bli att bli lite förvirrad. Hur tänker man egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0