Fyra lästips.

Taxilandet.com kan nog vara typ den finaste bloggen jag har läst. Det är en cancersjuka mammas berättelse till sin lilla dotter, Snorpan, och den är helt fantastisk att läsa. Egentligen bara så fruktansvärt sorglig men det är nog också den sorgliga historien som gör den så fin och bra, för Snorpans mamma skriver om sådant som känns vikigt. Så värd att läsa tycker jag.
 
En annan blogg jag tycker om att läsa är fairlynuts.blogg.se. Jag vet inte riktigt vad det är med den som jag har fastnat så för, kanske är det att Lissie skriver så fint eller att hon berättar så personligt i bloggen. Det är lite som att läsa en riktigt bra bok, samtidigt som bloggen känns ganska anonym utan bilder och namn så är det lätt att måla upp en bild av allt hon skriver om och det blir liksom spännande att följa hennes liv. 
 
Sedan har vi inthygrace.blogg.se vars ägare är min fantastiskt kloka och fina kusin Linnéa. Bloggen är inte så väluppdaterad nuförtiden, men vad gör det? Det står redan massa kloka saker där och kommer det upp något nytt så är det ju en bonus, men att repetera och läsa saker om och om igen är ett fantastiskt sätt att lära sig saker lärde jag mig på spanskalektionerna på högstadiet och det kan säkert tillämpas här också! Typ allt som står här är väldigt läsvärt och fint, hur som helst. 
 
Den fjärde bloggen jag tänkte tipsa om är lifefromwithin.blogg.se. Liene har haft flera olika bloggar och jag har följt  dem typ sedan jag upptäckte att bloggar finns. Åtminstone var hon en av de första bloggarna jag började följa som jag inte kände. Hur jag hittade henne och vad jag fastnade för, det vet jag ärligt talat inte. Saken är den att länge var det väldigt mycket foton och mode i bloggen och det intresserar mig knappt, så att jag inte tröttnade är nästan en liten gåta för mig, men ändå läste jag de allra flesta inläggen när de kom upp i flödet på bloglovin. MEN, det roliga är att hon numera helt har bytt inriktning på bloggen och nu skriver hon nästan bara om sin kristna tro, en tro som jag har fattat det som att hon inte ens hade när jag började följa hennes blogg, och det är jag desto mer intresserad av att läsa om. Det roligaste med att läsa Lienes blogg är nog för mig ändå att jag har följt henne så länge så att det nästan känns lite som att jag känner henne. Dessutom är det inspirerande att läsa om hennes starka tro!

Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: Oj, du har nog följt mig under hela min bloggperiod, förutom allra första början kanske då.
Mina modeinlägg gjorde jag mest för att locka läsarna och för att bloggen inte skulle stå still. Egentligen har jag alltid gillat att skriva djupare inlägg mer än något annat. Känner mig hedrad att ha en sådan läsare som dig :) <3 Ska även kolla de andra bloggarna.

2013-08-31 @ 10:20:22
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0