"Ta världen och ge mig Jesus"

Jag vill ofta skriva någonting här, men gör det sällan. Ibland börjar jag skriva något men fastnar i "låter det här bra?"/"nej, ska jag verkligen skriva det här"-träsket och kvar blir ett utkast ifall inspirationen någon gång skulle falla på, typ. Dumt. Det här är ju verkligen ingen prestationsplats eller blogg som jag ska försöka locka läsare till, men jag är alldeles för bekräftelsesökande för att hålla mig borta från träsken. Det tragiska är väl kanske att även när jag inte bryr mig jättemycket om hur det blir när jag skriver (typ nu, bara för att jag har bestämt mig för det) så har det en del i det där bekräftelsesökandet. Tyvärr. Hur som helst, nu ska jag skriva något för att jag vill skriva något. 
 
Jag har jullov nu. Tre och en halv vecka borta från bibelskolan och förvirringen över mig själv och livet blir inte mindre. Lite vilsen, ändå på så rätt plats. Hoppas och längtar efter allt som är bra men vågar väl inte alltid tro på så mycket. Var i Göteborg med delar av min klass i början av lovet, gick där på Liseberg och skrev en önskelista till tomten innehållandes "fred på jorden, garn och Jesus". Nu vill jag sy för hand, lära mig sticka bra, sluta köpa saker, skriva brev. Äsch. Egentligen spelar det nog ingen roll. "Världen har ingenting att ge mig, Jesus jag vill bara ha Dig.". 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0