Vardag, var dag.

Här kommer ett tråkigt blogginlägg från en småsjuk Sandra om en helt vanlig dag. Om vad som händer. 
Som sagt, jag är lite sjuk idag (och igår, och i förrgår). Inte sådär jättesjuk men lite halvfebrig med ont i halsen. Tillräckligt för att jag inte ska känna mig frisk. Någon sjukanmälan till skolan behövdes ju dock inte, jag har projektarbetsvecka och behövde ändå inte vara i skolan på hela veckan. Inte nästa vecka heller för då har jag sportlov. Veckor som de här känner jag att det är skönt att vara borta från skolan och då längtar jag till sommaren. Då är det slut. Slut med skola av den här sorten. 
Jag har ätit glass idag - gott. Skrivit ansökningsgrejer - svårt. Spelat Ruzzle - får mig att bli knäpp (ser bokstäver framför mig hela tiden). Frusit - inte askul. Tänkt på livet och framtiden och drömmar och en längtan - standard.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Krya på dig!

Svar: Tack!
Sandra

2013-02-08 @ 16:29:42
Postat av: LIENE

Hej! Hittade din gamla bloggadress bland mina anteckningar (vet inte varför, minns inte) så tänkte kolla vad det var för blogg :)

Krya på dig!
Gott med glass btw.

Svar: Tack! (Skriver en kommentar i din blogg med lite mer svar :))
Sandra

2013-02-11 @ 19:07:38
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Liene

sv: Ja, du måste ha läst min blogg förut, min förra blogg alltså :D Förlåt att jag inte minns. Har hänt rätt mycket sedan dess. Har genomgått en svår operation som du kanske redan läste.
Kul att du också är kristen :D
Jag har alltid trott på Gud och så, men jag blev pånyttfödd kristen i höstas och bara då började jag lära känna Gud. Man kommer ju inte till Fadern förutom genom Sonen :)
Tack för att du frågar. Jag går inte i någon bibelskola. Hade velat det men eftersom det inte fanns bibelstudier att få tag på en gång så läser jag Bibeln med min mamma hemma, går bra det med :) det är ju heliga anden som hjälper en att förstå. Annars finns det bra lärare på youtube och andra kristna som lägger ut videos. Dock ska man akta sig för falska läror. Gillar Francis Chan på youtube :)
Kram

2013-02-14 @ 16:18:27
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Elvira

Krya på dig!
Fin blogg,

Hur är det annars då :)

Svar: Tack så mycket! Förutom hosta så är det bra. Hoppas att det är bra med dig också. Kul att du har hittat hit till min blogg! :)
Sandra

2013-02-14 @ 18:08:20
URL: http://elvirabecher.blogg.se
Postat av: Liene

sv: Jag skulle verkligen uppskatta om du bad för mig :D Tack! <3
Kan tänka mig att det är fint att gå på bibelskola. Därför skulle jag faktiskt vilja prova det och dessutom tycker jag det är kul att diskutera bibeln tillsammans med fler andra, men får se hur det blir med det, just nu är det lite komplicerat. Vet, det är svårt att hitta motivation till att läsa bibeln, även om man älskar den boken och får lära sig nytt hela tiden och förstår mer och mer. Men så fort man sitter där framför bibeln är det lättare :) Det är den onda som inte vill att vi läser bibeln. Det är bra att läsa det själv också. Jag är säker på att Jesus väntar på att du ska börja läsa bibeln mer :) det är bra med bibelskola men man kan inte för alltid vänta på en särskild event. Jag tror vi lever i såna dagar och vi gör det faktiskt, att vi måste studera ordet varje dag för att hålla oss nära Jesus och inte bli missledda. Det är bra att få svar från andra men ännu bättre att söka svaren själv från Gud :) Han vill ju ha en personlig kontakt med alla och det helst varje dag. Du behöver alltså inte vänta på att utvecklas i din tro. Och att be uppbygger också ens tro :) Bön är mycket effektivt, men det blir inte lika effektfullt som tillsammans med bibeln.
Ska kolla länken :) Tack för att du delade den med mig.
Många kramar!

2013-02-15 @ 10:37:03
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Liene Svärd

Det är nog något jag fått från Gud, ifall det var vist sagt.
Tack för kommentaren om bilderna :)

2013-02-20 @ 16:24:25
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0