Det här med drömmar.

Okej. Detta inlägg läses på egen risk. Just saying. 
 
Igår natt drömde jag att det var krig. Jag befann mig på något stort hotell eller vad det nu var och där var typ alla och hoppades på att inte dö av några bomber. Det fanns två delar av hotellet med en innergård mellan, jag var bara i den första delen men vissa slussades vidare till nästa del där jag tror att det skulle vara lite säkrare att vara. Jag minns inte riktigt hur alltihop slutade men jag tror att jag överlevde, efter att ha varit med om några bombningar.
 
Inatt fortsatte våldstemat, men på ett lite annat sätt. Jag befann mig i något stort rum eller något, kan ha varit en idrottshall kanske. Det var fullt med folk. Vi var ett fåtal personer som stod i ett hörn och resten trängdes över hela rummet. Jag fattar fortfarande inte riktigt vad det hela gick ut på men jag vet två saker vi gjorde, som egentligen inte känns som att de hände samtidigt (vilket jag ändå tror att de gjorde) för de hade verkligen inget med varandra att göra. Den ena saken var att vi spanade efter folk vi kände och hade någon slags lekfull tävling om vem som såg flest, och det var inte lätt eftersom det var väldigt mycket folk och alla rörde på sig men det var tydligen ändå ganska många av våra vänner där för jag minns att vi såg några. Den andra saken vi gjorde, observera att det här inte hör ihop med letandet efter människor vi kände, var att vi hade gevär och sköt planlöst på människorna framför oss. Egentligen minns jag inte att jag sköt men jag minns att vi lade ifrån oss våra gevär när vi skulle gå därifrån och det var bara självklart efteråt att det var det vi hade gjort så jag antar att själva den händelsen bara föll bort ur minnet när jag vaknade. Och det kanske bara var bra. Hur som helst, grejen var den att jag nog inte riktigt fattade vad jag gjorde när jag stod där och sköt. Efteråt träffade jag nämligen mina vänner och släktingar som hade varit med i det där rummet, och jag hade så sjukt dåligt samvete över att jag hade skjutit för jag insåg plötsligt att jag kunde ha träffat någon av dem jag kände. Kunde inte erkänna för någon att jag hade varit en av dem i hörnet med gevär. Inget konstigt med att känna så, men det konstiga var ju att jag inte hade en tanke på det tidigare utan insåg hur otroligt sjukt och dumt det var först efteråt. Mådde så dåligt över detta.
 
Till sist, för att inte avsluta så dystert så ska jag berätta en till grej som jag drömde inatt. Jag skulle göra vitkålssallad. Receptet var: 2 delar matolja, 1 del vinäger, 1 del coca-cola + kryddor. Coca-cola i pizzasallad? Testa vettja! Det kanske är gott.
 
Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0